100 Rekat Namaz

Kanaat-i acizanemce herkes, her gün hem Kur’an’la hem onu çağımız insanının ihtiyacını karşılayacak şekilde yorumlayan Risaleler’le ciddi meşgul olmalı. Ayrıca herkesin her gün hiç aksatmadan okuyacağı bir hizbi bulunmalı. Sadece bunlarla da yetinmemeli. Üstad 15 günde bir üç ciltlik Mecmuatu’l-Ahzab’ı bitiriyormuş. Evradda monotonluktan, ülfet ve ünsiyetten kurtulmak için çeşitlilik önemlidir. Yakınlarda bu üç ciltlik dua mecmuasından alınan bazı cami (kapsamlı) dualar bir cilt halinde tekrar basılacak. Keşke herkes aksatmadan okusa. Hazreti Ali’nin ömrü boyunca günlük evradını hiç aksatmadığı söylenir. Ona sormuşlar: “Nehrivan’da da mı?” “Evet, Nehrivan gecesinde bile!” demiş. Benim rahmetli validem de sabahtan akşama kadar Büyük Cevşen’i bitirirdi de bana “Başka okuyacağım bir şey var mı?” diye sorardı.

Evrad u ezkarda bu ciddiyet olursa kim bilir gün gelir büyük zatların duyduğu şeyleri duyarsınız? İmam Şâzelî, Ahmed Bedevî gibi zatlar namazda “Sübhane rabbiye’l-azim” dedikleri zaman bütün zerrat-ı kainatı mülahazaya alarak söyleme seviyesine çıkmışlardı. Adeta bütün kainat onların dilleri ile tesbihat yapıyor gibi bir his bu. Nitekim Üstad’ın yakın talebelerinden bazılarına yıllar ve yıllar sonra “Kardeşim! Ben de Hasan Şâzelî gibi kainatın her bir zerresinin tesbihatını duyabiliyorum artık.” dediği nakledilir. Fakat bu gayret ve mücahedeye bağlıdır. Allah’a tam teveccühe bağlıdır.

100 Rekat Namaz!!!

İslam tarihine baktığınızda günde farz namazlarına ilaveten 100 rekat nafile namaz kılan, Ramazan orucuna ilaveten savm-ı Davud tutan, zekat denince kırkta biri yeterli görmeyip ihtiyacından fazlasını infak eden, gece gazelhanları adını almaya layık sabahlara kadar hiç uyumadan evrad u ezkar okuyan nice insanlar görürsünüz. Nedir bu insanların hareket noktası? İhtimal bunlar, Kur’an’ın namaz kılın, oruç tutun, zekat verin emrini mutlak emir olarak anlamış ve ona göre yasamışlardır.

Evet, ibadet u taatte sınır yoktur. Herkes içinde bulunduğu konuma ve şartların müsaitliğine göre durumunu ayarlamalı ve yapabildiğince ibadet u taat yapmalıdır. Bakın bir sahabi “Ya Rasullallah! Sana günde şu kadar salavat getiriyorum.” deyince, Efendimiz: “Güzel ama daha çok olsa iyi olur.” buyuruyor. Buradan hareketle bugün bana birisi gelse ve dese ki: “Günde 100 rekat namaz kılıyorum,” “Güzel ama daha fazla kılsan daha iyi olur!” derim.

13 Yorum

  1. Fatih Başabak said,

    Temmuz 18, 2009 10:42 pm

    Hayır kardeş katılmıyorum sana
    peygamberimize geliyorlar Ey Allahın rasulü kardeşin vs vs sabahlara kadar namaz kılıyor hergün oruç tutuyor diyorlar
    oda çağırın gelsin diyor gelince ya kardeşim ben peygamberim bunları yapıyorum ama demiş benden az yapmak doğru olmadığı gibi benden fazla ibadet etmekde yanlış demiş .
    o ise tamam ya rasuluLLah demiş ne desin Biraz azaltmış…
    Çok Çok Çok olmaz orta seviyede olacaksın …

    • hakan said,

      Temmuz 27, 2010 1:25 am

      sen o yüz rekatlık namazın sevabını bir bilsen öyle demezsin

    • hakan said,

      Temmuz 27, 2010 1:27 am

      hemin ne demek çok çok olmaz allaha kul olabilmek için elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız

    • can said,

      Ağustos 24, 2010 9:49 pm

      Fatih kadeşim Peygamber Efendimiz (s.a.v) bir yerde oturup kalkana kadar 100 kere tevbe istiğfar edermiş.Peygamber Efendim’in her nefesi ibadettir.o yüzden ibadet ne kadar çok yaparsan o kadar iyi fakat doğru yapmak koşuluyla.sapıtıp ibadetleri yanlış yapmak tabi ki de doğru değil ama biz bu dünyaya ibadete geldik o zaman hiç durmadan ibadet yapmalıyız

  2. ali hüsran said,

    Temmuz 30, 2009 3:35 pm

    yazdınız madem dostlarım adam gibi nasıl kılındığını yazsaymışsınız keşke böyle olmaz ama

  3. Fatih Başabak said,

    Ocak 29, 2010 6:59 pm

    Sözümü şu sözlerle değiştireceğim :
    Peygamberimiz hiçbir zaman ard arda 100 rekat namaz kılmamış ki bize tavsiye etsin !
    inanmayan hocaya sorsun kime sorarsa sorsun araştırsın .

  4. fatma said,

    Temmuz 23, 2010 8:39 pm

    ALLAH inşallah 100 rekat namazı kıldırırda şeytana uymadan kılarız …

  5. hakan said,

    Temmuz 27, 2010 1:22 am

    kardeş bak ama o hergün kılıyormuş bu namazı belirli günlerde kılıyoruz mesela beraat kandili miraç kandili gibi vs

  6. Fatih Başabak said,

    Mart 13, 2011 3:16 pm

    Murat Artam, hocam dedi ki Rasulü ekrem hiç 100 Rekat namaz kılmamıştır.
    Yani bana göre Hem vucut dayanmaz hem namazdan soğutur hem bıktırır ya denedim de 8 de anladım kılamayacağımı imkansız arkadaşlar hele bir de Adana da yazın çoook zor

  7. Emre said,

    Temmuz 16, 2011 1:52 am

    Selamın aleykum, istanbuldanım adım Emre(30), geçen sene 100 rekat kıldım 1,5 ile 2 saat arası bi zaman alıyor biraz dizlerin yoruluyor ama oluyor, yeterki niyet et .. Takdir ALLAH’ın. Kılınmaz diyen olmaz diyen UTANSIN! aldığın nefes sahip olduğun herşey için bir gece 2 saatini ayırıp 100 rekat kılamıyor ve kadınlar gibi bu zor iş, yok olmaz diyorsan senin bileceğin iş arkadaş.. Kaçmak serbest! tercih sizin zorsa kılmayın! “Erkek” olmak sorumluluk gerektiriyor. Hayırlı kandiller

  8. Xeyyam said,

    Aralık 16, 2011 11:41 pm

    SELAMUN ALEYKUM.Ben NAMAZI severim.Ama NAMAZDA kendimin bir haraketimi hic beyenmiyorum.ve biliyorum ki bu cok kisi de oluyor.Ben NAMAZDA husuyu bulamiyorum.Cok istiyorum ama olmuyor.ALLAH (C.C) hepimize nasib eder.INSAALLAH

  9. Anonim said,

    Mart 5, 2013 1:48 am

    arkadaslar neyi tartisiyorsunuz hicbir insan farzlarin disinda bir namaz icin zorlanamaz ayiplanamaz kinanamaz bu namaz velevki cok kiymetli sunnetler dahi olsa namaz bir iman isidir imanimiz kadar rabbimize yonelebiliriz bana soracak olursaniz ALLAHIN sani kudreti buyuklugu goz onune alindiginda gunde bin rekat kilmak anca yeter ALLAH icin degil kul icin ancak yeter bu miktar asik bir kul 1000 rekat sonunda biraz olsun dindirebilir rabbine olan hasretini

    • FAALTINTAS said,

      Nisan 22, 2013 6:06 pm

      “Kul oldum, kul oldum, kul oldum! Ben Sana hizmette iki büklüm oldum. Kullar âzad olunca şâd olur; ben Sana kul olduğumdan dolayı şâd oldum.” ALLAH EN BÜYÜKTÜR, TEKTİR YARATILMIŞLARA BENZEMEZ. O BÜYÜĞE BÜYÜKLÜĞÜ ÖLÇÜSÜNDE O’NA YARAŞIR ŞEKİLDE O’NUN İSTEDİĞİ ŞEKİLDE İBADET EDİN Kİ KİMİN İLAH OLDUĞU BELLİ OLSUN. SELAMLAR


Bir Cevap Yazın

